Medlem

Om du inte redan är medlem kan du ansöka om att bli medlem genom att fylla i formuläret här intill.

Medlemsavgift

Medlemsavgiften är 450 kr per år. Alla som betalat medlemsavgiften deltar i vårt konstlotteri som vi genomför en gång per år, oftast i slutet av året.

Obs. Medlemsavgiften behöver vara betald senast en månad innan årets konstutlottning.

Obs! Ange ditt namn och e-post, när du betalar in!

Föreningens plusgironummer är 13 78 83 – 5
Swish:  1236896252

Organisationsnummer 802468 – 2422

Konstutlottningen

Som medlem deltar du i föreningens stora konstutlottning en gång per år, oftast i slutet av året. Alla medlemsavgifter används helt till inköp av konst för utlottning.

Utställningsvägg

Föreningen disponerar en ca 30 meter lång utställningsvägg i förvaltningskvarteret Traktören, Köpmansgatan 20 i Göteborg och bjuder in konstnärer till utställningar höst, vinter och vår. Som medlem får du personlig inbjudan till vernissager och utställningar.

Konstresor och annat skoj

Föreningen arrangerar konstresor till gallerier och museer, ateljebesök, kurser i konst eller konsthantverk. Som medlem får du oftast subvention på kostnaden.

Egna utställningar

Medlemmar som själva utövar konst och konsthantverk inbjuds att delta i föreningens medlemsutställning och får på så vis chans att visa upp sin konst och att sälja den.

Anmäl alltid ändrade kontaktuppgifter till oss i styrelsen.

När du som medlem byter e-postadress, till exempel vid pensionering, är det viktigt att du lämnar din nya adress till föreningen, ordförande eller kassör! Tack.

Vi är som förening också medlem i Sveriges konstföreningar.